Autostrada Margina – Holdea
Datorită complexității lucrărilor implicate, perioada până când șoferii vor fi eliberați de traficul aglomerat de pe traseul Coșevița, între Margina și Holdea, unde sunt constrânși să circule pe vechiul drum național, se va întinde pe o durată considerabilă. Conform contractului încheiat, se estimează că execuția proiectului va dura 34 de luni.
Începerea lucrărilor:
Începerea lucrărilor a întârziat din cauza procedurii de extragere din circuitul forestier a unei porțiuni semnificative de pădure, necesară pentru construcția autostrăzii. Această problemă pare să fi fost soluționată, cel puțin în ceea ce privește documentele, iar acum autoritățile responsabile, inclusiv Romsilva, trebuie să finalizeze formalitățile pentru eliberarea terenului.
Aprobări:
La finalul anului precedent, Autoritatea Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a confirmat că Proiectul pentru Autorizația de Construire (PAC) necesar pentru secțiunea tunelurilor din Autostrada Lugoj – Deva a fost aprobat. Această informație a fost făcută publică de pasionații de infrastructură. În plus, tot la sfârșitul anului trecut, a fost obținută autorizația pentru scoaterea din fondul forestier a unei păduri care se afla în calea construirii lotului lipsă Margina – Holdea.
Avansează lucrările:
În mijlocul lunii martie 2024, constructorii s-au întors la lucrările desfășurate pe tronsonul Autostrada cu tuneluri, unde cei nouă kilometri între satul Holdea din Hunedoara și localitatea Margina din județul Timiș au rămas încă nefinalizați din Autostrada Lugoj-Deva. Aceștia au adus cu ei câteva utilaje necesare pentru pregătirea terenului în vederea demarării noului șantier. De asemenea, au început operațiunile de defrișare a pădurilor acolo unde vor fi construite tunelurile, care vor avea o lungime totală de peste doi kilometri, între satul Holdea din Hunedoara și Coșteiu de Sus din Timiș.